Charlotte Dahlberg

Sådana dagar

Publicerad 2015-10-27 21:40:46 i Vardag,

Datorn står uppfälld på skrivbordet. Worddokumentet är öppnat. Jag har till och med skapat ett sidhuvud med mitt namn, vad det är för uppgift och vilken kurs det gäller. Skriver "Utkast" som rubrik, det känns som att pressen minskar då. Försöker konkretisera min vinkel, vad är egentligen grejen? Tankarna drar iväg. Jag borde ju betala fordonsskatten idag! Jag gör det på en gång för att inte glömma. Reser mig för att hämta bankdosan. Får syn på diskberget på bänken. Kanske ska jag ta tag i det medan jag bearbetar texten mentalt? Det kommer säkert gå lättare att skriva sen. Sätter mig aldrig vid skrivbordet igen. Det kom visst annat emellan. Idag också. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotte

Journaliststudent i Göteborg, bosatt i Borås. Blir glad av träning, skaldjur och en långfika på stan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela