Charlotte Dahlberg

Journalistik och träningsvärk

Publicerad 2015-09-20 19:36:43 i Vardag,

Hallå godingar!
Tänkte att det är dags att sparka igång den här bloggen igen. Mest för att jag har börjat plugga journalistik och därför känner att det finns en stor poäng med att skriva ofta och regelbundet. Saknar tänket som jag får upp när jag är inne i en bloggperiod. Det är som att jag ständigt är lite mer observant när jag vet att jag förväntas ha något att berätta. 
 
Nulägesstatusen är alltså att jag börjat plugga på JMG i Göteborg. Det känns fantastiskt bra. Nästan lite overkligt att få ägna sig åt sin största hobby på heltid. När jag inte går i skolan så jobbar jag fortfarande som studiecoach på Grade Up en kväll i veckan. Försöker också klämma in en och annan dag som vikarie när tid finns. Det gör det nästan aldrig, men imorgon ska jag faktiskt ut och jobba lite på fritids ett par timmar. Mys deluxe!
 
Igår sprang jag kretsloppet som är ett 10 km långt lopp i Borås. Det var tredje gången jag sprang det och jag var sämre förberedd än vad jag varit tidigare. Trots det sprang jag hela vägen och det känns minst sagt i kroppen idag. Fick för mig att ta med Jonathan på ett pass cirkelfys nu på eftermiddagen. Tyckte att det gick ganska bra sålänge jag var där och höll igång. Mindre kul var det när jag skulle ta mig upp till vår lägenhet på tredje våningen. Höll på att avlida!
 
Hur som helst, ta hand om er och ha en fin söndagkväll <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotte

Journaliststudent i Göteborg, bosatt i Borås. Blir glad av träning, skaldjur och en långfika på stan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela