Charlotte Dahlberg

Nyårslöften och träning

Publicerad 2016-02-02 18:06:59 i Vardag,

Jag läste någonstans att 23 januari är datumet då genomsnittssvensken bryter sina nyårslöften. Om så är fallet så förstår jag inte varför det fortfarande är heeelt omöjligt att få följa sina vanliga träningsrutiner på Friskis. Man får max ha två pass bokade samtidigt. Resten av året utgör det inget problem men just nu är det fruktansvärt irriterande eftersom det gör att om jag tränar lördag och söndag så kan jag vara helt säker på att mitt vanliga tisdagspass är fullbokat. Frustrerande! 
 
Å andra sidan skulle man kunna säga att mitt nyårslöfte, en favorit i repris på 100 pass innan midsommar, har börjat rätt dåligt. Inledde det nya året med en släng av vinterkräksjukan och nu har jag blivit rejält fökyld och haft feber se i lördags. Så hittills är jag bara uppe i 16 pass. Ska försöka bättra statistiken under februari! Hur som helst hoppas jag kunna friskförklara mig själv redan imorgon. 
 
Annars är livet peppigt med många skojiga grejer på gång! Till helgen väntar Hemsedal tillsammans med familjen Zachrisson. Dock främst längdåkning. Ska åka kortvasan 26/2 så behöver träna allt jag kan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotte

Journaliststudent i Göteborg, bosatt i Borås. Blir glad av träning, skaldjur och en långfika på stan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela